Aku seorang periang

Aku  seorang  periang .
Bila  ketawa  dah  berhenti  cuma  berdiam  harap  orang  faham .
Kalau  ada  yang  buat  aku  terasa ,  aku  hanya  mampu  tangis  dalam  diam .
Aku  tak  pandai  nak  meluah . Bagaimana  nak  terluah ? 
Ya ,  teruskan  pendam .
Oh ,  aku  lupa  aku  juga  ada  hati .
Ada  waktu  aku  rasa  bersedih .



Ada  waktu  aku  rasa  tersisih .
Ada  waktu  aku  ketawa  walaupun  hati  aku  rasa  pedih .
 Tak  apa ,  tak  mengapa ..
Aku  seorang  periang .
Aku  tetap  ketawa  walaupun  aku  ditendang .
Walaupun  aku  dibuang .
Ya ,  ya ,  orang  pandang  nampak  aku  riang .
Orang  tak  tau  apa  atas  bahu  aku  sandang .
Orang  sangka  aku  senang ,
Orang  tak  tau  aku  susah ,  aku  diam  sorang-sorang .
Kadang-kadang  aku  tak  faham .
Kenapa  orang  susah  nak  faham .
Orang  periang  pun  punya  perasaan .
Jangan  main  hembur  kata  ikut  suka .
Ingat ,  hati  ni  pun  pandai  ,  tau  rasa  terluka .
Tolong  jangan  ditambah  dengan  sikap  ikut  suka  nak  buat / kata  apa .
Aku  memang  seorang  periang  tapi  bukan  pelupa .
Aku  ingat  dan  simpan  tiap  kata .
Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sakit dibahagian vagina semasa hamil

Kad jemputan perkahwinan simple

Sijil SKM hilang