Bakal mentua reject tak kalau tahu kisah ni?

Kalau  hari  ini  Hari  Malas  Sedunia ,  aku  la  paling  happy .. Yeaaayyy!  Mungkin  cuaca  kot  yang  mempengaruhi  mood  aku  hari  ini .  Ceh ,  salahkan  cuaca  pulak .  Yalah  hujan  lebat ,  pastu  suhu  sejuk  je .  Kalau  la  boleh  duduk  bergolek ,  berguling  atas  tilam  tu  seharian ,  wow  bestnya !  Pernah  tak  korang  rasa  malas  nak  buat  apa-apa  dalam  satu  hari  tu ?  Satu  hari  je ,  jangan  lebih  2 3  hari  pulak .  Itu  bukan  Hari  Pemalas  dah  memang  hari-hari  pemalas .


Yup ,  malasnya  hari  ni  nak  datang  kerja .  Malas  nak  bangun ,  malas  nak  alih  sehelai  selimut  yang  memberi   kehangatan  kepada  tubuhku  ini .  Malasnya  nak  mandi ,  air  mesti  sejuk .  Malasnya  nak  bersarapan ,  ni  dah  kes  malas  tahap  meletopppp dah .  Sarapan  pun  malas !  Pendek  kata ,  malas  nak  buat  apa-apa  hari ni ! ** kalau  bakal  mentua  baca ,  agak-agak  kena  reject  tak ?

Sekarang  ni  aku  dah  dewasa .  Dewasa  eh ?  Whatever  lah .  Ok,  senang  cerita ,  aku  nak  kisahkan  tentang  perangai  buruk   bebenor  time  zaman  bergelar  pelajar  dulu .  Kalau  je  mood  malas  menjadi-jadi  datang  tanpa  diundang .  Memang  aku  jadi   penurut  sakan  mood  tu .  Aku  sanggup  ponteng  sekolah .  Alasan ,  sakit  kepala ** aku ada migrain  memang orang  percayalah .  So ,  oleh  kerana  alasan  yang  aku  beri  tu  boleh  diterima  pakai  oleh  semua  orang  apalagi ,  memang  hooreeeyy lah !  Boleh  pula  aku  berbaring  satu  hari  atas  tilam  tu .  Tanpa  buat  apa-apa .  Keluar  dari  bilik  cuma  bila  perlu  je .  Mandi  pun  dalam  pukul  4.00 petang .  Huahua .. Bahagianya  hari  tu !

Best  kan  zaman  dulu ? Haha . **Padahal  dah  meluat  orang  nak  baca   Pemalas  betul  kan?  Itu  dululah ,  sekarang  dah  berbeza .  Dulu  tak  habis  fikir  lagi  walaupun  banyak  akal . (cari alasan)  Sekarang  ni ,  fikir  dua  tiga  kali  sebelum  buat  apa .  Nafsu  pemalas  tak  boleh  ikut  sangat .  Dah  kena  timbang  betul-betul  buruk  baik  sesuatu  perkara  tu .  ** ayat  bajet

Balik  semula ,  kisah  hari  ini .  Aku  memang  rasa  malas  gila-gila ,  menjadi-jadi  hari ni !  Huarghhhhh
Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sakit dibahagian vagina semasa hamil

Kad jemputan perkahwinan simple

Sijil SKM hilang