20 Fakta tentang Safirah

Assalamualaikum wbt .  Ehem ,  selalu  bila  bergaul  dengan  someone tu ,  lama - lama  kita  akan  lebih  arif  tentang  diri  dia  kan ?  Seolah - olah  kita  memang  kenal  habis  tentang  dia  kan ?  Padahal ,  bukan semua  perkara  orang  boleh  tonjolkan .  Iya  dak ?  Manusia  adakalanya  penuh  dengan  kepura - puraan . ( tak semua la macam tu )

So , tentang  fakta  diri  sendiri . Pernah  tak  korang  buat  list  tentang  DIRI  korang  sendiri ?  Yalah ,  diri  sendiri  tak kan  tak  boleh  kenal  kan ?  ( memang  la  adakalanya  orang  lain  lebih  kenal  kita  ni macam  mana )  So ,  dengan  confident  nye  aku  nak  list  fakta  tentang aku .  ** ada yang kisah ke?  hehe .  (bajet)


I'm proud to be my own self

Antaranya :


1 - Semasa  kecil ,  aku  tak  pernah  suka  nama  aku . (Nursafirah) Bagi  aku ,  jarang  jumpa  orang  nama  sama  macam  aku .  Semakin  besar ,  aku  mula  menyintai  nama  sendiri . ** rare


2 - Pencinta  tegar  segala  produk  makanan  yang  berasaskan  CHOCOLATE ! ** yummyyy3


3 - Semasa  di tingkatan  tak  pernah  lulus  matapelajaran  Matematik .  **tukar  dalam  BI ,  susah  nak  faham !


4 - Sepanjang  persekolahan  peringkat  rendah sehingga  ke  peringkat  menengah .  Sentiasa  skor  A  dalam  mata pelajaran  Bahasa  Malaysia .  Tiba - tiba  SPM ,  boleh  pulak  dapat  B3 .


5 - Mampu  bercakap  tanpa  henti  dari  Kuala  Lumpur  hingga  ke  Pulau  Pinang .  ** gila bercakap


6 - Impian  yang  belum  pernah  tercapai  dari  dulu  sampai  sekarang  adalah  memiliki  body  macam  Erra  Fazira .  ** serrrr



7-  Sebelum  tidur ,  setiap  malam  aku  akan  planning  semuanya  tentang  esok .  Nak  pakai  baju  apa ,  nak  sarapan  apa ,  blablabla .  ** planning  tu  penting


8 - Berangan  sebelum  tidur  adalah  kemestian .


9 - Pertanyaan  yang  paling  berbulu  nak  hadap  adalah ,  berapa  tinggi  berat  aku .  ** berat  dirahsiakan sama sekali


10 - Meminati  sukan  karate - do / taek kwan do / silat / tomoi / gomoi  blablabla . ** semua seni mempertahankan diri ,  senang cerita 


11 - Walaupun  petah  berkata - kata  ( banyak  cakap ) ,  aku  akan  menjadi  seorang  yang  pendiam  apabila  berdepan  dengan  orang  yang  aku  baru  kenal .  ** bila  dah  kenal ,  radio  pun  kalah


12 - Susah  nak  jatuh  hati .  ** setia tahap kronik . (ayat gedik)


13 - Minat  gila  bergambar .  ** nampak lebih cantik dalam gambar daripada sebenar (perasan)


14 - Pertama  kali  masuk  panggung  wayang  ketika  usia  22 tahun .  ** ada  yang  tak  percaya !


15 - Tak  pernah  menginggati  nada  lagu  sampai  habis !


16 - Bukan  penunjuk  jalan  yang  bagus .  Sentiasa  confius  antara  kanan  dan  kiri .


17 - Cepat  tersentuh  hati .  ** tengok  kartun  kalau  ada  adegan  sedih  pun  aku  boleh  nangis


18 - Mampu  memadam  memori  tentang  seseorang  yang  memang  sengaja  untuk  dilupakan


19 - Pernah  mendapat  nombor  2  dalam  pertandingan  melukis  dan  mewarna  semasa  darjah  3 .
** padahal  tangan  tak  berseni


20 - Bersuamikan  Brad  Pitt .  **okeh ,  ini  tipu




Cukup  la  20 .  Lebih - lebih  nanti  ada  yang  cakap  bajet  retis  pulak .  huahua

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sakit dibahagian vagina semasa hamil

Kad jemputan perkahwinan simple

Sijil SKM hilang