20 soalan tentang diri

Assalamualaikum  wbt.  Dekat  luar  sana  hujan  agak  lebat.  Memang  tak  boleh  nak  nak  buat  gapo.  Nak  tidur?  Nanti  malam  tak  boleh  tidur  pula.  So  apalagi  update  blog  la.  Hihi.  Hari  ni  nak  update  tentang  Kenapa  dan  Sebab.  Senang  cerita,  kira  macam  aku  bagi  soalan  then  aku  jawab  la.







(1)  Kenapa  guna  Nama  Yang  Teratas ?
Sebab  harap  nama  aku  yang  teratas  di hati  dia



(2)  Kenapa  penakut ?
Sebab  kadang-kadang  suka  terbayang  perkara-perkara  yang  menakutkan


(3)  Kenapa  tak  kurus-kurus ?
Sebab  makanan  tak  boleh  biar  membazir.  Lagipun  lidah  ni  " rasa "  semua  sedap.



(4)  Kenapa  pemalas  lipat  baju ?
Sebab  rasa  macam  tugas  tu  very  the  leceh  dan  rumit.



(5)  Kenapa  suka  warna  coco ?
Sebab  rasa  macam  " kena  dengan  jiwa".



 (6)  Kenapa  pilih  "orang  jauh" ?
Sebab  nak  merasa  feeling  "balik  kampung".  Sebab  dia  jodoh  yang  Allah  bagi,  bukan  pilih.
 


(7)  Kenapa  mudah  terasa ?
Sebab  hati  lembut . Mungkin ? 



(8)  Kenapa  suka  coklat ?
Sebab rasa dia " perfect" dan mengkhayalkan.



(9)  Kenapa  susah  nak  terima  sesuatu  kenyataan ?
Sebab  adakalanya  jawapan  yang  diberikan  kurang  meyakinkan.



(10)  Kenapa  tak  suka  karok ?
 Kadang  aku  confius  aku  nyanyi  ka  atau  baca.



(11)  Kenapa suka online , fb / twitter / wechat , dll ?
Aku  jarang  nak  guna  credit  untuk  bersms  bagai  dengan  kawan-kawan  aku. KEDEKUT! 



(12)  Kenapa  suka  lepak  kat  rumah ?
Sebab  rasa  selamat  dari  segalanya.



(13)  Kenapa  suka  ketawa ?
Pengubat  lara.



(14)  Kenapa  suka  kanak-kanak ?
 Sebab  mereka  penuh  dengan  gelagat  yang  mencuit  hati.



(15)  Kenapa  suka  tido  peluk  bear ?
Sebab  nak  peluk  orang  nanti  kena  marah. 



(16)  Kenapa  pilih  graphic  designer ?
Sebab  kerjaya  ni  menguji  minda  dan  kreativiti.




(17)  Kenapa  belum  nikah  lagi ? ** top  question
Sebab  saya  rancang  tapi  Allah  yang  tentukan.



(18)  Kenapa  suka  sms  yang  tersayang  walaupun jarang dibalas?
Sebab  Orang kata  Ikhlas  itu  subjektif  
Kau  tak  boleh  nak  judge  ia 
Tapi  bagi  aku, 
Bila  kau  still  buat  benda  tu  walau  tak  berbalas,  itu  tanda  IKHLAS.



(19)  Kenapa  suka  merapu ?
Sebab  memang  "habit"   dari  kecik



(20)  Kenapa  paling  trauma  asap  rokok ?
Sebab  boleh  rasa  pening +  sendat  hidung.





Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sakit dibahagian vagina semasa hamil

Kad jemputan perkahwinan simple

Sijil SKM hilang