Jika mereka faham

Assalamualaikum  wbt.  Alhamdulilah,  malam  tadi  dapat  tidur  dengan  lena.  Entah  kenapa  2 3 hari  sebelum  ni  susah  sangatlah  nak  lelapkan  mata.  Nak  kata  fikirkan  masalah,  tak  juga.  Bila  dapat  nikmat  tidur  yang  lena,  memang  bersemangatlah  nak  lakukan  tugas  pagi ni.  Bibir  pun  sentiasa  senyum  saja.  Eh,  memang  mulut  tak  boleh  tutup  pun.


Pagi  tadi  berhenti  jap,  pergi  beli  nasi  lemak  kat  kedai  depan  rumah  tu.  Makcik  jual  nasi  lemak  tu  kalau  nampak  je  muka  aku.  WAJIB  akan  tanya  soalan  ni.  Memang  gerentilah! 
  • Bila  nak  nikah?
  • Bila  nak  masuk  rumah  baru?

Aku  tak  tujukan  kepada  sesiapa.  Bukan  kepada  makcik  tu saja.  Sebenarnya,  ramai  lagi  yang  suka  jadi  "Astro"  ulang  pertanyaan  yang  sama.  Hmmmm ....  Dah  tak  larat  dah  nak  jawab  aih.  Iya,  bukan  tak  boleh  tanya.  Aku  tersangat  berterima kasih  sebab  ada  yang  peduli.  Tapi  tak  jemu  ke,  asyik  bertanyakan  soalan  yang  sama  je.  Ada  fikir  tak  perasaan  aku  nak  menjawabnya.  Pening  oo.


Aku  tak  kisah  jika  ada  yang  bertanya  sekali  dua.  Tapi,  ni  tiap  kali  jumpa  orang  yang  sama  pasti  akan  bertanyakan  soalan  yang  sama.  Nak  tegaskan  disini,  tiap  hari  aku  berfikir  perkara  ni.  Bila  nak  selesai  semuanya.  Orang  tak  faham,  yang  kita  ni  pun  stress  nak  fikir  perkara  ni.  Ditambah  pula  dengan  pertanyaan  yang  sama  berulang  kali  seolah-olah  MENDESAK.  Pening  sungguh!


Adakalanya,  rasa  macam  nak  jawab.  "Aku  tak mau  berk****n".  Untuk  tutup  mulut  mereka.  Tapi,  bila  fikir  kata-kata  tu  doa,  almaklumlah bukan  seorang  dua  saja  yang  bertanya.  Jadi,  jawapan  yang  selalu  aku  beri,  "saya  tengah  usaha,  doakan  saya".  



Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sakit dibahagian vagina semasa hamil

Kad jemputan perkahwinan simple

Sijil SKM hilang